lördag 18 september 2010

Året första jaktdag!

Klockan ringde 05:00 denna morgon det var dax för årets första jaktdag ska på grisjakt. När man tittade ut genom fönstret denna morgon så var det inte så inbjudande med regn och kraftig vind. Tanken var att Ozzy skulle åka med mig och Rex vara hemma, men se det blev inte som man tänkt. Rex han gick runt mina ben hela morgonen och när jag tog ut Ozzy i bilen började Rex med ylandet för att inte väcka andra i huset så fick även han följa med till han glädje. Hur gick det då, jo det blev griskontakt ganska omgående nere i en igenväxt gammal damm med mycket vass. På mitt pass hade jag grisarna rätt nära mig jag hörde hur de grymtade och var ganska obekväma med att ha hund efter sig. Alla som har jagat gris vet hur svårt det är att få ut dom ur såterna och så var det även idag. Hundarna jobbade bra hela tiden på djuren, det var en sugga med årsgriar och de gick runt hela tiden. Till sist gav en årsgris upp och lämnade såten och gick framför bössan hos en passskytt ca 40kg. Jag hade några som slank ut vid mej men kom inte åt de. Nu inväntar man den 1 Okt så man får höra lite mer skön musik i skogen.

PS Ozzy och Rex ska på utställning nästa helg så då återkommer vi med resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar