lördag 26 juni 2010

Midsommardagen är vi i skogen

Idag vaknade Ozzy kl 08:15 efter att varit uppe länge dagen innan. Idag står skogen på schemat ut och spåra med Rex och Ozzy skogsträning. Vi åkte iväg vid 09:30 och riggade spår till Rex och Ronnys hund Dia. Efter vi lagt spåren fick Ozzy komma ut och bekanta sig med skogsmiljön. Det var som om han aldrig varit någon annanstans, han for runt in i buskar och rishögar. Jag tog fram en rådjurs klöve och tänkte att han kunde få lukta på den. Men ack där var inte något luktande, det var mer en våldtäkt på klöven han slet, morrade på den och spang runt med klöven. Jag sa till Ronny att hålla honom så han såg när jag gick iväg med klöven. Jag drog den i lite högt gräs en tio meter så tänkte jag att han kunde få leta upp den. Hitta den var inga svårigheter svårast var att hålla honom i kopplet, han ålade och skruvade sig så till sist kom han ur kopplet sprang in i det höga gräset och började använda näsan och DÄR VAR DEN hur glad som helst sprang han tillbaka med klöven i munnen.
Därefter var det en fika och sen tog vi våra spår. Rex gick riktig bra idag där spåret gick över en väg med bloduppehåll och det klarade han galant så jag är nöjd. För Dia gick det lite si så där idag hade en relativt svår spårmark med endast torra löv och en och annan sork som var intressant, hon kan mycket bättre. Sen åkte jag hem med två trötta hundar och väl hemma så var det dax med mat för Ozzy. När maten var avklarad så var han tvungen att ha igång Rex ett tag så det slutade med att vi fick bära in honom i sovrummet så han lugnade ner sig lite sen tog det inte mer än en minut förrän han sov som en stock. Det har varit en händelse rik dag för Ozzy idag.



Ozzy kommer som en pil ut från det höga gräset med klöven


Skäller och morrar på klöven.


En trött och utslagen hund efter skogs träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar