söndag 27 juni 2010

Ozzy har varit lite kräkig idag



På eftermiddagen i dag var jag och Ozzy inne hos grannen på en kaffefika medans matte och Gibson var och tränade sök nere i Genarp. Ozzy spang runt på grannens gräsmatta och snusade när han plötsligt fick för sig att han skulle under altanen. Jag såg att han började åla sig in under och skulle gå för att få tag i honom men då kom han precis in under. Så där låg man och kallade men han hade inte tid att komma för han hade hitta något att tugga på, han kom inte ut förrän undersök färdig. När vi kom in till oss igen så gick Ozzy och la sig efter en stund när jag gick för att titta till honom såg jag att han hade kräkt lite slem. Jag tog upp honom och han var slö och plötsligt så spydde han en stor hög. Vi gav honom lite A-fil och där efter har han piggnat till igen. Man blir lite orolig för man vet inte vad dom hittar och tuggar på, dom är fenomenala på att hitta allt olämplig. Men nu är det full fart igen!

1 kommentar:

  1. åh ja, jag blev orolig...skönt att läsa att han var pigg igen :)

    SvaraRadera