onsdag 20 oktober 2010

Drevjakt i Osby!

Ännu kallare -8 grader. Släpper Rex och taxen Smilla. Smilla börjar väcka i en grantätting en bit bort jag ser på Rex att han lyssna och sen bar det av dit för hans del. Jag står i en bit bort och hör hur Rex börjar väcka och vilket eko det var i skogen när han drog igång det var så man fick gåshud på ryggen när man hörde klangen. Lite synd var det att det gick knaggligt jag tror att det var älg han var på så han slutade efter en liten stund. Nästa släpp var med samma hundar. När jag strycker kopplet så kör Rex nosen i backen och drar igång med en gång rakt in på grannens mark och där kör han året finaste drev på 1 tim och 30 min det buktar runt runt hela tiden. När han väl kommer tillbaka är han helt slut så han var färdig för denna helg. Ronny som har ny hund ska gå med den i koppel över ett hygge, då passar jag på att ha Ozzy lös hos mig och han är inte buskablyg. Han dra iväg med en gång en 75 - 100 meter och upp på en backe. Jag ser på GPS'en hur han snurrar runt där upp, han kommer till mig en liten stund och sen tillbaka på backen börjar han skalla två gånger, då tänkte man nu djävlar men de blev inget av det men det kommer snart han är så duktig och framåt. Ny jakt nästa helg tack för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar