onsdag 20 oktober 2010

Drevjakt lördagen den 16/10 i Älmhult!

Minus 4 grader kallt och vi ska börja med Rex på morgonen det blir upptag efter ca 10min i ett björkeslöje troligtvis get och kid jag hörde djuren flera gånger passera mig inne i såten men kom aldrig i pass han släpper efter 40 min och kommer ut vid mig och fortsätter bort till upptagsplatsen där han gör ett nytt upptag denna gång på en bock som gör en runda inne i såten innan han drar vidare in på grannmarken i samma ögonblick hänger en annan hund på så det går en stor runda. Rex släpper efter 45 min och kommer tillbaka och sen var det fika. Därefter släpper vi en drever som har kontakt med några djur men får inte riktig fart på de så vi tar han på löpan och tar ny såt. Under denna tid som drevern är ut så har jag Ozzy lös hos mig så han får träna på att söka ut och det gjorde han med råge mellan 150-200 meter och det är inte lite för en valp som inte är 6 månader gammal ännu. Han gör sina sök och kommer tillbaka och kollar läget och ut igen mycket duktigt av han. Dax för Rex igen vi släpper och går rätt länge innan det händer något och när man minst anar så kommer skallet och det var nytt drev men det spikade rakt norrut mot ett hygge där släpper han och kommer tillbaka sen var det tid att köra hem. Imorgon bär det av till Osby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar