måndag 26 december 2011

Annandagsjakt i Marestorp

Stolta rävskytten Ingvar!


Börjar dagen med att släppa Kelly. Hon har varit lite sjuk så Ronny ville börja försiktigt med henne. Han börjar gå från jaktstugan och efter ca 20 min börjar hon väcka och strax efter blir det upptag, men det lämnar såten direkt och går in på grannmarken. Tyvärr tappar Kelly spåret när hon kommer över vägen men fortsätter att söka utan resultat. Nästa släpp görs med Ozzy och Rex. Jag tar Ozzy och Ronny går med Rex vi går ute på stora hygget och det tar inte lång tid förrän Rex börjar börjar väcka och går igång. Ozzy är inte sen att tjuva. Drevet lämnar hygget rätt så omgående och går baklänges ner mot vår jaktstuga och över ett hygge och ner mot en sjö. Samtidigt som drevet går iväg så går där ett skott från motsatta hållet. Det var en en räv som försökte smyga iväg, men icke där stod Ingvar och han gjorde inget misstag och la en fin ungräv. Bra gjort Ingvar det räddar några rådjur till nästa år. Jag och Ronny fortsätter att gå igenom såten utan resultat. Ozzys och Rex drev fortsätter att gå runt ner vid jaktstugan så jag, Ronny och Lasse kör ner till stugan och hör drevet så vi postar ut oss men kommer inte till något läge. Efter 2tim så kan Ronny koppla Rex och en kvart senare kopplar jag Ozzy på tillbaka löpan. Tredje släppet är med Kelly och Smillan som ska ut på myren och gå. Inget upptag men dom stötte en älg kviga som Ingvar nästan fick i knäet. Dagen slut och hemfärd. Tack alla deltagare för en trevlig jaktdag och grattis till räven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar