måndag 1 oktober 2012

Då var drevjakten äntligen igång!

Dagen började med bra väder och taggade jägare samt taggade hundar. Vi började med att släppa Ronnys hund Raja på morgonen då det är hennes första säsong och som ska jagas in. Ja här behövdes inte mycket väntan förrän det var fullt drev på get och ett bock kid som kom så fint till mig Benny och jag kunde inte hålla igen så det fick bli ett kid. Raja kom fint i löpan men brydde sig inte och djuret utan fortsatte med geten. En stund senare så går 2 nya skott och då var det en bock hon kom med, hon hade bytt djur inne i såten men tyvärr så blev det bom. Vi gjorde ett löshund släpp efter detta djur med Rex efter en timmas tid men fick inte upp det och inga blodspår fanns så det hade lämnat området. Andra såten med Ozzy som går igång direkt då jag tar av kopplet men det är säket ett natt spår för han släpper rätt snart, inget annat händer här. Tredje såten släpps Raja igen och hon får upp ett vuxet djur som går av marken och buktar fint inne på grann marken. Det slutar med att hon hamnar i ett djupt dike och fastnar med västen så vi får åka dit och hjälpa henne. Sen var det dax att tända grillen. Efter grillningen så släpper jag Ozzy som får upptag på ett kid som buktar fint utom mitt hörhåll men de andra hör det fint och efter en stund så går det ut ur gran tätningen och vem står där jo Paul och gör ett snabbt slut. Så bättre premiär kan man väl knappast ha väntat sig, två kid med två unghundar. Nu tar vi nya tag på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar