måndag 29 oktober 2012

Söndag Marestorp

-4 grader och sol idag igen kan det vara bättre. Idag står rådjur på dagordningen. Släpper Ozzy och Raja från två olika håll. Ozzy har ett otroligt fin sök ligger ute 10 - 15min åt gången och lägger mycket mark under sig. Efter en stund får Raja upp ett rådjur. Ozzy han är inte sen utan letar upp Raja och hänger på sedan kör de detta djur i över två timmar utan att vi fick någon skott chans, men Paul såg att det var en lite spetsbock. När vi fått in hundarna så fikar vi och sen ska gamle Rex ut (tio och halvt år). Släpper Rex och tar väl fem minuter så går han igång. Det tar en liten runda på hygget för att sen gå från hygget. Han går på rätt bra så jag är ganska säker på att det är rådjur han driver. Men det blir jag klok på att det inte är när Paul skjuter bom på en hare, denna haren kör han 20min till 30 min för att sedan vända tillbaka till mig. Han var trött och tungan hände och slängde. Där efter är det tid för hemfärd. Får tacka Ronny , Karin och Anita för en trevlig och härlig helg, detta får vi göra om.

Lite fina bilder från Sjöstugans Camping











1 kommentar:

  1. Hej Benny!

    Först och främst, tack för en mycket bra blogg! Följer den med stort intresse!

    Jag har sedan en tid tillbaka arbetat på att göra en hemsida för alla nybörjare inom jakten. Av egen erfarenhet så vet jag hur mycket det är att sätta sig in i, dels för att klara själva jägarexamen samt vara förberedd för den riktiga jakten, så därför försöker jag nu kontinuerligt bygga upp en sida som förhoppningsvis kan bli bra hjälp. En hel de jobb kvar än, men jag tycker bara att det är roligt.

    Kolla gärna in den på www.hagelgevar.se.

    Då jag gillar din blogg och gärna vill tipsa mina besökare om den så har jag lagt upp den under sektionen Jaktbloggar (som finns under "Lära dig mer om jakt").

    Om du tycker min idé med Hagelgevär.se är bra och om du gillar sidan så hade det varit väldigt roligt om du skulle vilja tipsa dina läsare om min sida genom att länka till den från er blogg. Hade det varit möjligt?

    Tack på förhand och hoppas du får ett riktigt bra veckoslut!

    Vänliga hälsningar,
    Jonas / Hagelgevar.se

    SvaraRadera