måndag 31 oktober 2011

Den magiska älgen

.
En dimmig lördags morgon i Delary jag har gäst med mig i form av Jönsson. Älg och rådjur står på schemat. Jag ska visa ut Jönsson på sitt pass på hygget, när vi kör ut så ser jag att där ligger en vuxen älg på hygget den reser sig när vi kommer förbi. Jag säger till Jönsson att fortsätta att köra så vi inte stannar. Vi kör en bit längre bort där vi stannar och ska smyga tillbaka. När vi väl är av bilen och fått fram bössan så börjar hundarna och föra ett jävla liv i bilen, min tanke var att älgen dra efter detta ståhejet. Vi smyger fram längs vägen och kommer runt ett par smågranar och ser att älgen står kvar. Man ser bara konturen för det är så dimmigt djuret vänder bredsidan till jag får upp bössan och lägger ann, va i h-vet ingen röd punkt i siktet ner med bössan och kollar vad har hänt jo batteriet slut i siktet. Min tanke var detta är fan inte klokt, jag sa till Jönsson som var lite bakom mig du får ta den jag har ingen punkt. Jönssons svar JA JA jag tar den och efter två smällar så ligger den där. Det absolut roliga var att jag sa till Jönsson på morgonen när vi körde upp att idag skjuter antingen du eller jag en älg och så blev det där vi båda var närvarande, jajaja jag hade iallafall bössan med mig men inte ett fungerande batteri. GRATTIS JÖNSSON På efter middagen fick jag skjuta ett kid som plåster på såren efter ett fint drev av Thobjörn hund Bingo. Då hade jag fixat nytt BATTERI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar