söndag 23 oktober 2011

Jakt i Delary i lördags

Lördags morgon släpps Ozzy och ganska snart blir det upptag troligtvis på en räv. Han kom på en löpa förbi en passkytt som sätt räven, han kör på i en dryg halvtimma. När han kommer tillbaka så fortsätter vi framåt in i ett björkslöj där han börjar väcka på något men blir inget av det. Nästa släpp är med Kelly och Rex där vi går in från två håll. Efter ett bra tag så får Kelly upp en bock. Rex han är inte sen att tjuva så han söker upp Kelly och hänger på. Bocken kommer rakt på mig (20 meter) men jag kan inte skjuta då hundarna är precis bakom så nästa skytt fäller den. En fin sexa. Nästa släpp gör jag med Ozzy igen jag hinner inte mer än in i såten så drar han igång och en get smyger iväg bakom mig och Ozzy fortsätter med ett annat djur som går över en större bäck dä han inte kom över och vände om till mig. Vi fortsätter att gå och plötslig så komme där en ko och kalv rakt emot mig men jag kommer inte till skott. Vad händer Ozzy kommer på spåret och sätter fart på dom och de går upp till en passkytt som lägger kalven Grattis Bengt. Ozzy kommer tillbaka så jag kopplar och tar mig upp till skytten, du milde var Ozzy luggade denna kalv. INTE BRA ATT JAGA ÄLG KAN DET KOMMAR FRÅN REX ELLER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar