måndag 31 oktober 2011

Ozzys tredje djur

Söndag nya marker idag är vi i Markaryd. Jag släpper Ozzy på morgonen och han går som vanligt med mycket fint sök. Han börjar med ett race på 10 min och kommer tillbaka och vi börjar gå framåt. Efter en stund hör jag att han väcker ute på ett hygge jag går fram så jag kan se över hygget. Han håller på där ute i ca 20min men får inte tag i något så han kommer tillbaka. Till sist så kommer vi fram till Ronny som stå längst ut. Vi står och pratar lite då sticker Ozzy igen och går ut på hyggen som han var på innan och förmodligen hittar något för sen går han igenom hela vår mark in på grannens en 4-5 hundra meter och plötsligt så hör jag ett par skall. Jag säger till Ronny nu har han nog hitta och då hör vi att han drar igång riktigt. Det går fint i cirka 10 min sen kommer det in på vår mark och kommer framför dagens gäst Ingvar som skjuter en sex taggare. Bocken går i backen men reser sig och går en bit till. Ozzy kommer i löpan och när han hitta djuret så ändrar han sitt skall och ylar så jag går fram. Ozzy han står uppe på djuret och luggar det riktig GRATTIS Ingvar.Han gjorde ett otroligt fint arbete, att tänka på är att han är ännu bara en unghund som varit ute några helger. På eftermiddagen släpper vi Rex och Kelly men de hittar inget. Marken håller inte så mycket djur så man får ta tillfället när det kommer. Vargen härjar här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar